Me he trasladado! Redireccionando...

Deberías ser trasladado en unos segundos. De no ser así, visita http://www.manueljabois.com y actualiza tus enlaces, gracias.

domingo, marzo 4

Papel

Hai unhas semanas entrevistei a Manuel Rivas en Pontevedra. Valoro moito a Rivas: o seu compromiso social (aínda que unidireccional) e a súa literatura, que é a mellor que se está a facer en Galicia. Pero nesa entrevista pregunteille polo bipartito e dixo isto: "Hai momentos en que hai que levantar a cabeza do papel, e hai momentos en que non. Eu estou coa cabeza no papel". Era unha abstención, iso si, momentánea, pero inxusta. Cando un levanta a cabeza do papel non debe volver a metela: non se compromete un a tempo parcial. Galicia non anda sobrada de intelectuais, pero, sobre todo, Galicia non anda sobrada de intelectuais que falen en voz alta. Aquí o que máis e o que menos camiña por riba das augas e mira todo dende a distancia, sen manchar os pés. E os que os manchan, métenos sempre nos mesmos charcos: caña ao PP: o escritor fácil. Por iso necesitábase que alguén como Suso de Toro conte o que contou en El País do pasado sábado: a denuncia das actitudes fraguistas do bipartito baixo un elocuente título: Fue para hacer otra política. Hai unha débeda pendente: sacudirse ese medo infantil de que lle indentifiquen a un coa dereita. Ser de esquerdas non é dicir siseñó nin meter a cabeza nun papel: é outra cousa. Xa vai para dous anos: ¿que lle pasou a autocrítica deste país?, ¿non quedamos en que xa non eramos un país sumiso?, ¿por qué Manuel Bragado critica a Antón Losada, con xustiza, pero logo matiza, temeroso: "sinto coincidir co PP"? Home, home.

12 comentarios:

Lulú dijo...

Ai, Losada. 'Antoñito' lle van chamar dentro de pouco os amigos de Prisa. Canta diversión nos está proporcionando. Non podo deixar de imaxinalo riba do taburete, rasqueta en man, dándolle ao chollo. Fantástico.

Danme ganas de escribirche neste comentario cen veces 'noraboa'. E quedaríame curta. Ás veces non queda outra que quererte.

Lulú dijo...

Ai, Losada. 'Antoñito' lle van chamar dentro de pouco os amigos de Prisa. Canta diversión nos está proporcionando. Non podo deixar de imaxinalo riba do taburete, rasqueta en man, dándolle ao chollo. Fantástico.

Danme ganas de escribirche neste comentario cen veces 'noraboa'. E quedaríame curta. Ás veces non queda outra que quererte.

M. dijo...

"Ás veces non queda outra que quererte".

E dúas veces ademáis. Non me queixo.

Anónimo dijo...

Estou dacordo con Rivas no intelectual. A el páganlle por escribir libros e só mostra a súa opinión, ponse á frente, cando cre que a situación chegou a límites insostibles. Si creo na súa crítica a tempo parcial. Non é o seu traballo liderar á masa social, senón facer literatura (personalmente, eu quédome con Luis Rei, estou farto de libros que falan da Guerra Civil).
E non é o mesmo a súa postura que a de Bragado, algo no que coincido contigo. Non hai que pedir perdón por discrepar, hai que pedir perdón por non pensar, por seguir á manada. Dito isto, a crítica ó bipartito non impide que sexamos realistas, que vexamos que cambiamos para mellor.

Portorosa dijo...

O medo ás etiquetas, que tan rápida e automáticamente se poñen, é libre. E hoxe en día só lle deixan a un abrir a boca unha vez: xa está clasificado sen remisión.

Noraboa.

Unha aperta.

Adrián dijo...

home, rivas clasificouse el só, non o clasificaron os demais

encompostela dijo...

si,si,si, máis autocrítica, menos postureo...

Lulú dijo...

Coincido totalmente co 'anónimo' no de estar farta da moda da Guerra Civil na literatura! 'Basta ya!' E tamén no de Luis Rei. Poñería por riba de Rivas tamén a Xosé Vázquez Pintor.

Mabalot dijo...

Suso de Toro, en su acostumbrado chapurreo escrito, deleita hoy al Imperio con un artículo larguísimo en el que viene a hablar de nada, aunque a veces dice cosas como esta, que pueden decir algo, por desgracia:
"El escritor no puede aceptar la realidad, ése es el motivo de que se retire a sus realidades imaginadas. Y cuando quiere interpretar el caos que ve delante, lo hace, casi inevitablemente, como un argumento rígido, como un relato mítico. Por eso los escritores y artistas en general suelen ser nacionalistas." ¿? Y cita a Quevedo.

Este tipo se hace mayor.

Él, precisamente él, que pontifica de todo lo de aquí y de algo del más allá, dice: "Por eso los escritores debieran pensárselo tres veces antes de hablar del presente social, por eso estas peroratas, lamentaciones, denuestos, elegías debieran ser recibidas con educación pero con precaución"

Y remata, en su chapurreo; "En todo caso, háganme caso: sobre el presente y sus problemas, a los escritores, ni caso."

¿? Y lo dice el tipo más baras del planeta, que opina hasta de quién debe fregar los platos en tu casa...

Mabalot dijo...

Bueno, perdonar, todo esto viene por el comentario de RIvas, de mirar para el papel, como un avergonzado.

Señores; Que un escritor puede escribir de lo que le venga en gana o buenamente pueda (otra cosa es que de cuerda) es el artículo, también de hoy, de El país, columna contraportada, de Eduardo Mendoza.
Muy recomendable.
http://www.elpais.com/articulo/ultima/Cinismo/elpepuopi/20070305elpepiult_2/Tes

M. dijo...

Mendoza tiene grandes lunes. Con Suso de Toro se volvieron a ensañar ayer Arcadi y Santiago González. Lo de Espada fue muy gráfico: "subnormal". Pero no directamente. Un saludo, Mabalot.

Anónimo: ¿qué credibilidad le damos a una persona que levanta la cabeza para criticar siempre a los mismos, y cuando los otros meten el pie en el charco esconden la cabeza violentamente en el papel? Ninguna. Yo confío, así lo escribí, en que la abstención de Rivas sea momentánea. Lo confío y lo deseo.

Lulú, por cierto: cometí una ligereza diciendo que la literatura de Rivas es la mejor que se está haciendo en Galicia. De los contemporáneos, casi sólo lo leo a él. Así que imagínate el volumen de la ligereza: pido excusas.

Saludos.

Anónimo dijo...

lo mismo no me entero de nada...pero..¿ y si todo lo que dijo Manuel Rivas es que no tenía nada que decir, que un país no se reconduce, ni se rediseña en dos días,que no tiene nada que decir pero no porque no se comprometa, sino porque entiende que en las manos en las que está el país hay que dejar hacer?.... por hacer un símil colegial.. cuando uno se quedaba con la cabeza baja ( a mí por lo menos me sucedía así) era porque, en realidad, si el profe te miraba ibas a decir algo, porque tenías claro que podrías decir algo, pero también tenías claro que, a lo mejor, no era un pensamiento lo suficientemente madurado, ni reflexionado... y por eso preferías esperar, antes de meter la pata...
.. en definitiva, que me parece muy injusto juzgar por una frase.. qué pasa? TÚ ERES EL PERIODISTA, HAZ QUE SE EXPLIQUE, Y, SI NO QUIERE, DALE LA OPORTUNIDAD PARA QUE EXPLIQUE SU SILENCIO ( en todo caso, estamos hablando de Manuel Rivas, no es tonto, conoce muy bien el mundo de los medios de comunicación)..
..en fin, que yo, personalmente, me quedo con la reflexión del cole